Witaj,
wjeselimy so jara, zo sy so k tomu rozsudźił/a, aplikaciju QUIZSERB a z tym prěni zjawnje přistupny, digitalny kwis w hornjoserbskej rěči wuspytać. Hra měri so na wšěch zajimcow, kiž chcedźa sej pak wědu wo Serbach a Serbstwje přiswojić, pak tutu wědu skrućić. QUIZSERB steji jako aplikacija a zdobom jako web-wersija k dispoziciji.
Hnydom po startowanju hry njech sej tuž rěč wuzwol, w kotrejž chceš hrać. Rozsudźić móžeš so mjez serbšćinu (serbsce) a němčinu (deutsch).
Druha kročel je wuzwolenje hrajneho modusa. Prěni z tutych je hrać (singleplayer). Hdyž hrać wuzwoliš, dóńdźeš ke kategorijam. Tu maš móžnosć, so we wšelakorych kategorijach wuspytać. Jeli pak nimaš lóšt, swoju wědu jeničce na wěstu kategoriju wobmjezowane přepruwować, njech wuzwol modus připadnje. W tutym modusu maš připadnje wuzwolene prašenja ze wšěch kategorijow wobdźěłać.
Njewotwisnje wot hrajneho modusa pak je wotběh hry w singleplayeru stajnje samsny: k prašenju namjetuja so ći štyri wšelake wotmołwy, jenož jedna je korektna. Prawu wotmołwu maš wuslědźić a wuzwolić. Jeli sy to zdokonjał/a, přebarbi so kašćik zelenje. Jeli pak rozsudźiš so za wopačnu wotmołwu, přebarbi so kašćik čerwjenje. Nimo toho signalizuje ći zelena barba, kotra wotmołwa by korektna była. Dohromady staja so dźesać prašenjow, za to maš 90 s čas. Wězo zastanje ličenje časa, hdyž sy wotmołwu wuzwolił/a, zo by so móhł/a woměrje informować. Z kłokom pódla prašenja kaž tež z tastu za mjezotu dóńdźeš k přichodnemu prašenju, a čas běži dale.
Hra skónči so po wotběhu časa abo z wotmołwjenjom dźesateho prašenja. Horjeka srjedźa widźiš, kelko časa ći za zbytne prašenja zbywa. Deleka srjedźa widźiš, kelko z dźesać prašenjow sy hižo wotmołwił/a. Čas hraća wuskutkuje so runje tak kaž mnóstwo prawych wotmołwow na mnóstwo dypkow, kotrež w hrě docpěješ.
Po zakónčenju hry wučitaš nimo tutymaj faktoromaj, kelko dypkow sy docpěł/a. Deleka na wobrazowce poskićuja so ći tři dalše opcije postupowanja. Pak wobhladaš sej swój wuslědk w lisćinje najlěpšich, pak hraješ nowu hru. W aplikaciji maš přidatnje móžnosć, wróćo k hłownemu menijej dóńć. Jeli chceš, móžeš swój wuslědk wozjewić.
Druhi hrajny modus QUIZSERBa je duel (multiplayer). Horjeka srjedźa wuhladaš swoje hrajerske mjeno a swój hrajerski icon, wotwisny wot swojeho aktualneho rjada (lewel). W QUIZSERB maš sydom wšelakich rjadow w sćěhowacym slědźe:
Hallo,
wir freuen uns sehr, dass Sie sich dazu entschlossen haben, QUIZSERB und damit das erste
öffentlich zugängliche, digitale Quiz in obersorbischer Sprache auszuprobieren. Das
Spiel ist für jeden gedacht, der sich entweder Wissen über die Sorben und das
Sorbentum aneignen oder sein bereits erworbenes Wissen festigen möchte. QUIZSERB ist sowohl
als App als auch als Webversion erhältlich.
Nach dem Starten können Sie entscheiden, ob Sie in sorbischer (serbsce) oder in deutscher
(deutsch) Sprache spielen möchten. Der zweite Schritt ist die Auswahl des
Spielmodus. Der erste Modus heißt Spielen (Singleplayer). Wählen Sie diesen,
kommen Sie direkt zu den Kategorien. Hier haben Sie die Möglichkeit, zwischen
verschiedenen Kategorien zu wählen. Möchten Sie sich aber nicht nur in einer Kategorie
bilden, wählen Sie zufällig aus. Hier werden Ihnen zufällig Fragen aus
allen Kategorien gestellt.
Unabhängig von der Kategorie ist der Ablauf im Singleplayer stets der gleiche: zu einer Frage
werden vier Antwortmöglichkeiten abgebildet, davon ist genau eine korrekt. Nun liegt es an
Ihnen, diese zu finden. Ist die gewählte Antwort richtig, färbt sie sich grün.
Ist sie falsch, färbt sie sich rot. In letzterem Fall färbt sich zusätzlich die
korrekte Antwort grün, um Sie über die Frage aufzuklären. Insgesamt werden zehn
Fragen gestellt, wofür Sie 90 s Zeit haben. Dabei ist zu beachten, dass die Zeit nach dem
Wählen einer Antwort angehalten wird, um sich in Ruhe informieren zu können. Durch
einen Klick auf den Pfeil oder das Betätigen der Leertaste gelangen Sie zur nächsten
Frage und die Zeit läuft weiter. Die Antworten können neben der Maus auch mit den
Ziffern über der Tastatur gewählt werden.
Das Spiel endet nach Ablauf der 90 s oder nach Beantwortung der zehnten Frage. Die Restzeit können
Sie über der Frage in einem schwindenden Balken einsehen. Sowohl die Anzahl der korrekten
Antworten als auch die benötigte Zeit wirken sich auf das Ergebnis aus. Nach Beenden eines
Spieles werden Ihnen diese Faktoren und die daraus resultierenden Punkte angezeigt. Unter diesen
Informationen bieten sich mehrere Möglichkeiten, um fortzufahren: Unter Bestenliste
anzeigen gelangen Sie in das Menü Bestenliste. Mit Neues Spiel
gelangen Sie wieder in das Menü der Kategorienauswahl. In der App gibt es
zusätzlich die Möglichkeit über zurück zum Hauptmenü zu der
Startseite zurückzukehren.
Der zweite QUIZSERB-Spielmodus heißt Duell (Multiplayer). Hier wird eine Übersicht
mit mehreren Informationen dargestellt. Oben befindet sich Ihr Spielername mit Rang und Punkten.
Je nach Punkteanzahl sind unterschiedliche Ränge zugeordnet, insgesamt sieben verschiedene.
Diese sind wie folgt gegliedert:
Po tym, kelko hrow dobudźeš/přěhraješ, móžeš po rjadach postupić/zestupić. Kelko dypkow přez duel dóstanješ/zhubiš, je wotwisne wot twojich kmanosćow a wot rjada twojeho/je přećiwnika/cy. Hdyž dobudźeš přećiwo přećiwnikej/cy wysokeho rjada (n. př. Hadźacy kral), dóstanješ wjace dypkow a móžeš tak tež skokšo postupić, hač hdyž dobudźeš přećiwo přećiwnikej/cy niskeho rjada (n. př. Lutk), a nawopak.
W meniju duel maš horjeka nimo toho přehlad swojich wotewrjenych hrow a deleka lisćinu swojich zakónčenych hrow zašłeju dweju tydźenjow. Zelene markěrowane hry sy dobył/a, čerwjene přěhrał/a. Módra barba signalizuje runostaw. Dale maš opciju lisćina přećelow (naprašowanja přećelstwa). Tam maš móžnosć, za hrajerskim mjenom pytać a wotpowědnemu/ej hrajerjej/ce naprašowanje přećelstwa pósłać. Nimo opcije swojich přećelow z lisćinje wotstronić su tu tež naprašowanja přećelstwa na tebje widźeć.
Přećelow měć wudani so wosebje, hdyž wuzwoliš w meniju duel opciju hra přećiwo přećelam. Potom pokaza so ći hnydom lisćina swojich přećelow a přećelkow a móžeš so chětře rozsudźić, z kim chceš so duelěrować. Dalšu móžnosć, sej přećiwnika/cu za duel pytać, skići opcija přećiwnika kóstkować. Hdyž opciju aktiwěruješ, pyta QUIZSERB awtomatisce za připadnym/ej přećiwnikom/cu, kiž ma opciju tohorunja aktiwěrowanu. Wězo móžeš pytanje za připadnym/ej přećiwnikom/ce stajnje zaso hasnyć.
Tola wšojedne, na kotre wašnje sej přećiwnika/cu za duel pytaš, wotběh je stajnje samsny. Kóždy/a duelant/ka ma cyłkownje 20 prašenjow w pjeć wšelakich kategorijach wotmołwić. Hrajer/ka, kiž je přeprošenje duela akceptował/a, smě započeć a sej prěnju kategoriju wuzwolić. Jemu/Jej so štyri připadne kategorije na wuběrk poskića. Po tym, zo je sej jednu z nich wuzwolił/a, dyrbi připadne prašenja z tuteje kategorije wotmołwić - na samsne wašnje kaž w modusu hrać (singleplayer). Jenički rozdźěl je, zo maš w duelowym modusu 15 sekundow k wotmołwjenju kóždeho jednotliweho prašenja. Po tym, zo je hrajer/ka 1 swoje koło přez wotmołwjenje štyri prašenjow wuzwoleneje kategorije zakónčił/a, so hrajer/ka 2 na samsnych štyri prašenjach wuspyta. Na to smě sej přichodnu kategoriju wuzwolić a analognje dalše štyri prašenja z tuteje wotmołwić. Hrajer/ka 1 wuzwoli sej potom hišće třeću a hrajer/ka 2 štwórtu kategoriju. Pjata a poslednja kategorija so připadnje přez QUIZSERB wuzwoli.
Wróćo we hłownym/startowym meniju maš hišće móžnosć, sej swoje wosobinske kaž tež zjawne highscory w lisćinje najlěpšich wobhladać. Nimo toho móžeš nam w impresumje pod namjet prašenja formular z ideju za nowe prašenje ze serbskim kontekstom pósłać. Pruwujemy prašenje a wjeselimy so, hdyž hodźi so tute do našeje datoweje banki přewzać. Pod kontakt móžeš nas tež rady skontaktować a nam tamne ideje abo kritiki připósłać.
Posledni zbywacy meni na startowej stronje QUIZSERB je wužiwarske konto. Tu maš přehlad přez swoje hrajerske mjeno, datum registracije a ličbu wotzamknjenych duelow. Nimo toho móžeš swoje tajne hesło změnić, so wotzjewić a swoje wužiwarske konto wotstronić.
Nadźijamy so, zo maš nětko dobry přehlad wo aplikaciji QUIZSERB a wo jeje mnohostronskich funkcijach. Tuž přejemy ći wjele wjesela při hraću a při duelěrowanju.
Přećelny postrow
Serbska Murja
Sie können in den jeweiligen Rängen auf-, aber auch absteigen, je nachdem wie oft Sie
gewinnen und verlieren. Ein Sieg gegen eine/n Spieler/in eines höheren Rangs (z.B.
Schlangenkönig) bringt mehr Punkte ein und lässt Sie schneller aufsteigen, als ein
Sieg gegen eine/n Spieler/in eines niedrigeren Rangs (z.B. Zwerg). Im Umkehrschluss verlieren
Sie mehr Punkte bei Niederlage gegen eine/n Spieler/in eines niedrigeren Rangs usw.
Des Weiteren zeigt die Übersicht Duell spielen Ihre aktuell laufenden Duelle an. Bei
orangefarbenen Duellen sind Sie an der Reihe, bei blauen der Gegner. Weiter unten werden die
beendeten Duelle der letzten zwei Wochen abgebildet. Die grün markierten haben Sie
gewonnen, rot bedeutet Niederlage und blau signalisiert ein Unentschieden.
Außerdem gibt es die Option Freundesliste (Anfragen). Hier können Sie verwalten,
nach Spielern suchen und Freundschaftsanfragen an- oder ablehnen.
Freunde und Freundinnen zu haben lohnt sich. Denn im Duellmodus können Sie unter Spiel gegen
Freunde gegen diese antreten. Es erscheint Ihre Freundesliste und Sie können
Ihren Gegner wählen.
Eine weitere Möglichkeit eine/n Gegner/in zu finden, ist die Option Gegner
würfeln. Nach Aktivierung sucht das Spiel nach einem/er Spieler/in, der/die diese
Option ebenfalls aktiviert hat. Natürlich können Sie diese Option jederzeit wieder
deaktivieren. Aber egal, auf welche Weise Sie eine/n Gegner/in finden, der Ablauf des Duells ist
derselbe. Stets sind fünf Runden mit je vier Fragen zu spielen. Der/Die Spieler/in, der/die
die Anfrage für das Spiel angenommen hat darf anfangen, und eine von vier vorgeschlagenen
Kategorien auswählen. Nachdem er/sie seine/ihre Entscheidung getroffen hat, sind vier
Fragen der entsprechenden Kategorie zu beantworten. Der Unterschied zum Singleplayer besteht
darin, dass man im Duellmodus nur 15 s pro Frage Zeit hat, um diese zu beantworten. Nachdem
Spieler/in 1 die vier Fragen beantwortet hat, muss sich Spieler/in 2 mit exakt denselben Fragen
auseinandersetzen. Danach beginnt die zweite Runde, diesmal kann Spieler/in 2 die Kategorie
auswählen. Die fünfte und somit letzte Kategorie wird zufällig unter den
verbleibenden durch QUIZSERB festgelegt.
Zurück im Startmenü, gibt es die Option Bestenliste. Hier können Sie sich Ihren
sowie den öffentlichen Highscore anschauen. Auch die Ränge der anderen Spieler sind
einsehbar. Unter Fragenvorschlag haben Sie die Möglichkeit, selbst eine
Frage mit sorbischem Kontext zu formulieren und uns zu schicken. Wir prüfen die
Informationen und freuen uns, Ihre Nachricht im Spiel zu implementieren. Unter Kontakt
können Sie uns auch gerne bei anderen Anliegen kontaktieren. Gern lesen wir
konstruktive Kritik, um Ihr Spielerlebnis verbessern zu können.
Der letzte Menüpunkt ist das Spielerkonto. Dieser gibt Ihnen Überblick über die
Anzahl abgeschlossener Duelle. Außerdem können Sie hier Ihr Passwort ändern,
sich abmelden oder Ihr Spielerkonto löschen.
Wir hoffen, dass Sie nun einen guten Überblick über unser Spiel QUIZSERB und die vielseitigen
Funktionen haben.
Wir wünschen Ihnen viel Spaß beim Spielen und Lernen.
Freundliche Grüße
Serbska Murja